Project-based Learning Method in Advanced Mathematics for Engineering Students in Vietnam: Experimental Research

Bài báo thuộc danh mục Scopus (Q4) do nhóm tác giả Ths. Nguyễn Văn Tuấn- giảng viên Toán cơ bản- Khoa Khoa học cơ bản – Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội và GS Trần Việt Cường- Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên đăng trên tạp chí Universal Journal of Educational Research, từ trang 528 đến trang 539 trong tập 3 số 9 năm 2021.

Abstract: Mathematics and other sciences are considered difficult subjects by the majority of students. One of the reasons is that in the traditional classroom students are taught theory first and then they are asked to solve some exercises with algorithms, use less inference and rarely connect with activities in the real world. In the process of innovating teaching and learning methods, the use of project-based learning methods (PBL) has become popular in teaching and learning in universities in many countries around the world. This article uses the empirical research method with the application of project-based learning in the classroom at Hanoi Industrial University. The purpose of the study is to help students apply their knowledge and practical skills to participate in solving problems "The Robot Control Design Project". Research method: we talk with all the students in the class about the purpose of the project is to The Robot Control Design Project; Data collection method includes survey information from implemented projects and self-assessment of project-based learning of 48 third-year technical students at Hanoi Industrial University. The results show that students evaluate PBL positively because this method helps students have interesting practical experiences, while developing collaborative skills, problem solving and self-control in study. The results of the article can be used as a basis for future research in engineering classes to meet the increasing needs of learners for international integration.

Keywords: Project-based Learning Method, Construction, Experiment

Toàn văn bài báo tải về tại đây: https://www.hrpub.org/journals/article_info.php?aid=10634

  • Thứ Sáu, 11:44 02/07/2021

Tags:

Tin tiêu điểm

Thông báo điểm thi Olympic Vật Lý cấp trường năm học 2019-2020

Thông báo điểm thi Olympic Vật Lý cấp trường năm học 2019-2020

Thứ Năm, 15:36 09/01/2020
Lễ trao giải Olympic Toán- Vật Lý cấp trường năm học 2018-2019.

Lễ trao giải Olympic Toán- Vật Lý cấp trường năm học 2018-2019.

Thứ Tư, 10:52 15/05/2019
Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội đạt thành tích cao trong kỳ thi Olympic Toán học sinh viên, học sinh toàn quốc lần thứ 27.

Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội đạt thành tích cao trong kỳ thi Olympic Toán học sinh viên, học sinh toàn quốc lần thứ 27.

Thứ Hai, 10:05 08/04/2019
Sinh viên Đại học Công nghiệp Hà Nội tham dự lễ khai mạc kỳ thi Olympic Toán học sinh viên, học sinh toàn quốc lần thứ 27

Sinh viên Đại học Công nghiệp Hà Nội tham dự lễ khai mạc kỳ thi Olympic Toán học sinh viên, học sinh toàn quốc lần thứ 27

Thứ Ba, 14:18 02/04/2019

Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội tuyển sinh năm 2019

Thứ Tư, 09:14 27/02/2019

Các bài đã đăng

Event-triggered H∞ controller design for uncertain fractional-order systems with time-varying delays

Event-triggered H∞ controller design for uncertain fractional-order systems with time-varying delays

Thứ Hai, 08:34 01/04/2024
Exponential stability for discrete-time impulsive positive singular system with time delays

Exponential stability for discrete-time impulsive positive singular system with time delays

Thứ Hai, 08:16 01/04/2024
Analyzing temperature – dependent structural changes and frequency response of a ferroelectric nanocomposite based on triglycine sulfate with oxidized multiwalled carbon nanotubes

Analyzing temperature – dependent structural changes and frequency response of a ferroelectric nanocomposite based on triglycine sulfate with oxidized multiwalled carbon nanotubes

Thứ Ba, 16:03 26/03/2024
NCS Nguyễn Thị Quỳnh bảo vệ thành công luận án Tiến sĩ

NCS Nguyễn Thị Quỳnh bảo vệ thành công luận án Tiến sĩ

Thứ Năm, 10:02 07/03/2024
Thẩm định, nghiệm thu đánh giá cấp trường tài liệu tham khảo: Đại số tuyến tính và một số mô hình tuyến tính

Thẩm định, nghiệm thu đánh giá cấp trường tài liệu tham khảo: Đại số tuyến tính và một số mô hình tuyến tính

Thứ Sáu, 14:52 01/03/2024

Họp thẩm định đề cương chi tiết học phần: Nghệ thuật học đại cương (BS6023)

Thứ Năm, 16:11 01/07/2021
Theorem On The General Form Of A Linear Continuous Functional In The Space Of Continuous Finite Functions.

Theorem On The General Form Of A Linear Continuous Functional In The Space Of Continuous Finite Functions.

Thứ Hai, 13:59 21/06/2021
Nghiệm thu đề tài: ”Ứng dụng bất đẳng thức biến phân vào mô hình bài toán cân bằng kinh tế và bài toán cân bằng giao thông” cấp đơn vị.

Nghiệm thu đề tài: ”Ứng dụng bất đẳng thức biến phân vào mô hình bài toán cân bằng kinh tế và bài toán cân bằng giao thông” cấp đơn vị.

Thứ Tư, 16:10 09/06/2021
Nghiệm thu xây dựng bài giảng điên tử học phần Giải tích kinh tế (BS6010) cấp đơn vị.

Nghiệm thu xây dựng bài giảng điên tử học phần Giải tích kinh tế (BS6010) cấp đơn vị.

Thứ Năm, 14:38 03/06/2021
New Results on H∞ Control for Nonlinear Conformable Fractional Order Systems

New Results on H∞ Control for Nonlinear Conformable Fractional Order Systems

Thứ Tư, 15:53 02/06/2021

Video giới thiệu